FAQ ...

... odpověd skoro na vše, na co se nás často ptáte. Nenašli jste, co jste hledali? Kontaktujte nás zde

Kancelářský nábytek

Kde najdu katalogy produktů a je možné si je stáhnout a vytisknout?

Katalogy máme ke stažení v PDF verzi. Použijte záložku "Ceníky"

Kde se nábytek vyrábí?

Výroba nábytku HOBIS probíhá v automatizovaném výrobním závodě v Opavě a v provozovně Skřípov u Opavy. Jak vypadá výroba nábytku se můžete podívat na videu v sekci BLOG - videa.

Z čeho se vyrábí nábytek HOBIS a EXNER?

Nabízený nábytek je vyráběn z dřevotřískových desek síly 18 mm a 25 mm. Jsou použity ABS plastové hrany 2mm, které chrání exponovaná místa proti poškození. Více o materiálech a provedení jednotlivých řad najdete v záložce "Produkty" - na tlačítku "více informací".

Jak dlouhá je poskytovaná záruka?

Na všechny výrobní a materiálové vady poskytujeme záruku 5 let. Důležitým dokladem je dodací list a faktura, kterou řádně uschovejte. Pokud se na Vašem nábytku projeví závada, zašlete nám foto a krátký popis. My následně navrhneme způsob opravy závady, ve většině případů přímo u Vás. Nábytek nemusíte nikam posílat.

Jaká je dodací lhůta?

Nábytek vyrábíme až na základě Vaší objednávky. Ty zadáváme do výroby vždy v pondělí, atypické prvky ve čtvrtek. Výroba je ukončena za 10 kalendářních dní od zadání do výroby. Poté následuje expedice a montáž u Vás.

Jak je to s dopravou a kolik to stojí?

Pro eliminaci poškození nábytku používáme k přepravě pouze vlastní dopravu. Objednané zboží přivezeme až k Vám, na adresu uvedenou v objednávce. Cena dopravy je určena dle vzdálenosti a objemu zakázky a je vždy uvedena v cenové nabídce předcházející objednávce.

Dodáte nábytek smontovaný?

Nábytek je z přepravních důvodů dodáván v rozloženém stavu. Montáží nábytku se nemusíte zabývat. Standardně ho montují naši vlastní kvalifikovaní montéři. Cena za montáž je součástí cenové nabídky, předcházející objednávce. Na Vaši žádost jsme schopni nábytek dodat i bez montáže.

Nabízíte i montáž?

Nábytek je z přepravních důvodů dodáván v rozloženém stavu. Standardně ho pak montují naši vlastní kvalifikovaní montéři. Nikdy to není externí firma. Cena za montáž je součástí cenové nabídky, předcházející objednávce. Na Vaši žádost jsme schopni Vám nábytek dodat i bez montáže.

Zvládnu montáž svépomocí?

Pokud jste minimálně zručný, tak určitě montáž nábytku zvládnete i sami. Jakýkoliv nábytek je od nás opatřen kvalitními návody. Pokud se nezadaří, lze si montáž doobjednat dodatečně. Jde jen o Váš čas, který při montáži našimi montéry ušetříte pro činnosti, které Vás baví více.

Je možné dodat i jiné než vyráběné rozměry (nábytek na míru) ?

Pokud jste si nevybrali ze standardních rozměrů či provedení nábytku, jsme schopni ve vlastní výrobě flexibilně reagovat na Vaše požadavky. Nejčastějším požadavkem na úpravu je změna hloubky skříní nebo šíře stolů. Sdělte nám Vaše představy a my Vám nábytek upravíme přesně na míru..

Mohu objednat i jiné barevné provedení než jaké je v katalogu?

V současné době se nábytek HOBIS a EXNER vyrábí v 8 základních barvách a jejich kombinacích. Aktuálně je možné nábytek vyrobit jen v těchto provedeních, případně v provedení HOBIS atypicky v kombinaci s černým korpusem, který se vyráběl do roku 2012. Pak je třeba počítat s mírným cenovým navýšením.

Je rozdíl v ceně při kombinaci barev se šedou?

Ne, ceny nábytku jsou shodné pro všechny v katalogu uvedené barvy i kombinace, včetně kombinace se šedou.

Ceny v ceníku jsou včetně nebo bez DPH? Poskytujete slevy?

Veškeré ceny uváděné v cenících jsou uvedeny bez DPH, bez dopravy a bez montáže. Na základě objemu zakázky Vám vypracujeme zvýhodněnou cenovou nabídku přímo pro Vás.

Máme nábytek HOBIS, v řadách vyráběných do roku 2012. Je ještě možná výroba těchto řad?

Ano, jsme schopni Vám vyrobit nábytek HOBIS i ze starších modelových řad, které již aktuálně nejsou v sortimentu (katalogu produktů) Výroba trvá o jeden týden déle. Konečná cena pak vychází z nejbližšího aktuálního produktu. Pro konkrétní cenovou nabídku nás kontaktujte.

Je možné nábytek někde vidět?

V současnosti neplánujeme zřízení showroomu nebo prodejny nábytku. Věříme, že z předložených fyzických vzorků materiálů při osobním jednání jsme schopni Vám nábytek dostatečně představit. Pokud je pro Vás důležité nábytek vidět, kontaktujte nás. Zajistíme pro Vás možnost návštěvy některého ze spřátelených showroomů.

Je nutné hradit zálohu na zboží a jak je to se splatností?

Pro zadání do výroby nepožadujeme ve většině případů žádnou zálohu předem. Fakturu vystavujeme po dodání zboží se standardní splatností 10-14 dnů. Pokud z nějakého důvodu potřebujete splatnost delší, není to problém, předem nás na to upozorněte.

Co mám dělat , když se něco pokazí?

Našemu nábytku věříme natolik, že si myslíme, že taková situace nenastane. Nicméně, kdyby přece jenom: stačí závadu oznámit, popř. nafotit a stručně popsat a zaslat na kontakty na našich www stránkách. Není potřeba nábytek nikam vozit. Náš technik přijede přímo k Vám a bude předem ohlášen.

Můžete nám odvézt a zlikvidovat starý nábytek?

Na základě požadavku jsme schopni Vám odvézt a ekologicky zlikvidovat starý nábytek. Cena za tuto službu se stanovuje individuálně po osobní prohlídce a je součástí samostatné cenové nabídky.

Kancelářské židle

Kde najdu katalogy produktů a je možné si je stáhnout a vytisknout?

Katalogy máme ke stažení v PDF verzi. Použijte záložku "Ceníky"

Kde se židle a křesla vyrábí?

Výroba židlí RIM probíhá ve výrobním závodě v Tlumačově. Výroba židlí LD seating ve výrobním závodě v Boskovicích. Jak vypadá výroba se můžete podívat na videu v sekci BLOG - videa.

Jaká je záruka na Vaše židle?

Na výrobní a materiálové vady poskytujeme záruku 5 let u většiny modelů židlí. 3 roky pak na modely řady RIM - FAN. Důležitým dokladem je dodací list a faktura, kterou řádně uschovejte.

Je možné židle někde vidět?

V současnosti máme k dispozici dva showroomy. Pro židle RIM je k dispozici showroom v Otrokovicích, pro LDseating pak showroom v Boskovicích. Na obou můžete nalézt a vyzkoušet si kompletní sortiment, prozkoumat potahové materiály i funkce. Pro návštěvu je vhodné se předem objednat. Zajistíme v tom případě odborného poradce, který se bude věnovat jen Vám.

Mohu si vybrané modely židlí vyzkoušet v mé kanceláři?

V současné době máme k dispozici více než 15 modelů židlí, které Vám po dohodě přivezeme k vyzkoušení přímo ve Vaší kanceláři. Většina dalších modelů z těchto modelů buď vychází, nebo je jim z větší části podobná. Součástí dovozu je pak i osobní prezentace a představení všech funkcí. Vybraný model Vám necháme k vyzkoušení i na několik dnů. Pro objednávku prezentace využijte naše webové formuláře nebo kontakty.

Je možné dodat i jiné než katalogové provedení?

Ano, vlastností a předností židlí LDseating a RIM je možnost sestavit si model přesně na míru, s funkcemi, které vyžadujete nebo potřebujete, s potahem a barvou, kterou preferujete nebo ji máte rádi. Každá židle je tak originálem.

Můžu mít na sedáku a na opěradle různé barvy potahu?

Ano, kombinace barev jsou možné a velice oblíbené. Naše doporučení je volit na sedáku tmavší odstíny šedé nebo černou a na opěradle barvu dle výběru. Dodržen by měl být jeden druh potahu v různých odstínech (stejná struktura)

Ceny v ceníku jsou včetně nebo bez DPH? Poskytujete slevy?

Veškeré ceny uváděné v cenících jsou uvedeny bez DPH, bez dopravy a bez montáže. Na základě objemu zakázky Vám vypracujeme zvýhodněnou cenovou nabídku přímo pro Vás.

Nabízíte i montáž židlí?

S montáži si nemusíte dělat starosti. Veškerý sortiment židlí RIM a LDseating je dodáván již ve smontovaném stavu. Odpadá tak nutnost často neodborné montáže, nedodržení předepsaných postupů, utahovacích momentů a poškození. Postačí jen nacvaknout kolečka a nasadit píst. Zvládnete to do 2 minut.

Když si u Vás vyberu židli, jak dlouho budu čekat na dodání?

Židle je sestavována a vyráběna na základě Vaší objednávky, Vaší představy a Vašich požadavků. Je to židle na míru. Každá je originál, žádná není úplně stejná. A to si vyžaduje určitý čas. Standardní dodací lhůta je tak přibližně 20 kalendářních dní.

Jak je to s dopravou a kolik to stojí?

Pro eliminaci poškození používáme k přepravě pouze vlastní dopravu. Objednané zboží přivezeme až k Vám, na adresu uvedenou v objednávce. Cena dopravy je určena počtem kusů přepravovaných balíků a je uvedena v cenové nabídce předcházející objednávce.

Jaká je maximální nosnost židlí ve vašem sortimentu?

U všech modelů nabízíme nosnost židlí do 120 kg u některých typů až do 150 kg. Pokud je potřeba nosnost vyšší, kontaktujte nás. Výběrem správného modelu a hlavně typu pístů předejdeme potížím v budoucnu.

Potahové látky se údajně dělí i podle Martindale. Co to je?

Důležitým parametrem je odolnost proti oděru (otěruvzdornost), tato hodnota udává stupeň odolnosti proti „ošoupání“ látky a často je nazývána jako Martindale. Většina námi používaných látek má hodnotu Martindale vyšší než 100.000 cyklů. V laboratorních podmínkách to znamená, že po překonání uvedených cyklů je na potahové látce znát „ošoupání“. Víte, že při běžném používání je to doba asi 10 let?

Co znamená lumbální nastavení?

Lumbální nastavení je nastavení vyklenutí opěradla židle v bederní části zad. Je důležité pro správné a zdravé sezení tím, že jsou záda uživatele podepírána v celé ploše. Podle modelu můžete volit buď mechanickou nebo pneumatickou regulaci hloubky. Důležité je pak mít správně výškově nastavené opěradlo.

Slyšeli jsme, že se může kůže na židli obarvit. Je to pravda?

Pokud zvolíte jako potah kůži světlou – bílou, béžovou, může se opravdu obarvit, pokud na ní bude někdo sedět v oděvu z nestálobarevné textilie, jako jsou třeba jeans. Předejít tomu můžete impregnací kůže a pravidelnou údržbou s použitím ošetřujících přípravků na kůži.

Co mám dělat , když se něco na židli pokazí?

Našim kancelářským židlím věříme natolik, že si myslíme, že taková situace nenastane. Nicméně, kdyby přece jenom: stačí závadu oznámit, popř. nafotit a stručně popsat a zaslat na kontakty na našich www stránkách. Není potřeba židli nikam vozit. Náš technik přijede přímo k Vám a bude předem ohlášen.

Je možné dodání i v jiném než v katalogu uvedeném potahu?

Vhodné potahové materiály k židlím jsou vybírány pečlivě podle jejich vlastností, odolnosti, otěruvzdornosti a dalších norem, např. nehořlavosti ap. Pokud si nevyberete z široké palety námi nabízených potahů, můžete si dodat i potah vlastní. Zašlete nám vzorek potahu pro posouzení naší výrobou. Ta rozhodne, zda je Váš vzorek vhodný na vybraný model při současném dodržení všech záruk.

Potřebovali bychom na židli vyšít logo naší firmy. Je to možné?

Ano, máme v nabídce modely, u kterých je to možné a vhodné. V tomto případě je nutné správně vybrat druh potahu. Kontaktujte nás prosím s Vaším konkrétním požadavkem. Ve spolupráci s výrobou určitě najdeme cestu k Vaší spokojenosti.